Els Homes i els seus temps hegemonia, negociació i resistència Paco Abril ; Alfons Romero ; Vicent Borràs
Tipo de material: TextoDetalles de publicación: Barcelona Ajuntament de Barcelona. Usos del Temps 2009Descripción: 89 pTema(s): Resumen: Per primer cop a Espanya, una recerca qualitativa, basada en 25 entrevistes a diferents perfils d'homes, analitza la masculinitat en relació amb l'ús i la gestió del temps (material i simbòlic). L'aportació principal de l'estudi és l'anàlisi dels canvis que es produeixen a les masculinitats, a partir de les relacions de gènere dins de les esferes productiva i reproductiva. L'estudi defineix tres estratègies dels homes davant del temps: l'hegemonia, la negociació i la resistència. La primera representa la d'aquells homes centrats gairebé exclusivament en el temps productiu, mentre que la negociació implica una més gran participació en el temps productiu. La resistència es defineix en contraposició a l'hegemonia: per aquests homes, el temps reproductiu esdevé el determinant del seu ordre simbòlic i material. La recerca relaciona aquestes estratègies sobre l'ús del temps amb les categories d'edat, classe social, origen, orientació sexual, situació laboral i familiar. El plantejament i l'aportació als estudis sobre masculinitat ha consistit en analitzar els homes com a "diversos", alhora que ha tingut en compte les desigualtats que hi ha entre els diferents grups d'homes. Analitza la masculinitat, no com una categoria fixa, monolítica, sinó com a quelcom de fluït i canviant en interacció amb el temps productiu i reproductiu.Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Monografies | Biblioteca General i de Referència | Diversitat | NUST/0014 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M6535 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Colección: Diversitat Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
Per primer cop a Espanya, una recerca qualitativa, basada en 25 entrevistes a diferents perfils d'homes, analitza la masculinitat en relació amb l'ús i la gestió del temps (material i simbòlic). L'aportació principal de l'estudi és l'anàlisi dels canvis que es produeixen a les masculinitats, a partir de les relacions de gènere dins de les esferes productiva i reproductiva. L'estudi defineix tres estratègies dels homes davant del temps: l'hegemonia, la negociació i la resistència. La primera representa la d'aquells homes centrats gairebé exclusivament en el temps productiu, mentre que la negociació implica una més gran participació en el temps productiu. La resistència es defineix en contraposició a l'hegemonia: per aquests homes, el temps reproductiu esdevé el determinant del seu ordre simbòlic i material. La recerca relaciona aquestes estratègies sobre l'ús del temps amb les categories d'edat, classe social, origen, orientació sexual, situació laboral i familiar. El plantejament i l'aportació als estudis sobre masculinitat ha consistit en analitzar els homes com a "diversos", alhora que ha tingut en compte les desigualtats que hi ha entre els diferents grups d'homes. Analitza la masculinitat, no com una categoria fixa, monolítica, sinó com a quelcom de fluït i canviant en interacció amb el temps productiu i reproductiu.
No hay comentarios en este titulo.