Papel de los Centros de Educación Especial en el proceso hacia sistemas educativos más inclusivos : cuatro estudios de casos : Newham (UK), New Brunswick (Canadá), Italia y Portugal [Recurs electrònic] / autoría: Gerardo Echeita y Cecilia Simón (coordinación) ; Yolanda Muñoz et al.
Tipo de material: Archivo de ordenadorDetalles de publicación: Madrid : Ministerio de Educación y Formación Profesional, 2020Descripción: 1 pdf, 118 pISBN:- 9788436959383
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Recursos electrònics | Biblioteca General i de Referència | Benestar social | 371.9 Pap (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR-M0000951010578 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Colección: Benestar social Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
"Diferents organismes, inclosa la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat (CDPCD) ratificada per Espanya en 2008, han recomanat avançar en l'abandó de les modalitats d'escolarització segregada de l'Alumnat amb Necessitats Educatives Especials. En aquest procés de transformació, el Ministeri d'Educació i Formació Professional ha desenvolupat una sèrie de mesures entre les quals s'inclou el present treball. Aquest té per objecte avançar en la definició de sistemes educatius cada vegada més inclusius que ofereixin resposta adequada a les necessitats de tots els estudiants. Per a això s'analitzen diferents experiències que compten amb una àmplia trajectòria en processos similars desenvolupats sota diferents enfocaments. La seva riquesa deriva de la solidesa dels projectes desenvolupats i de la diversitat de casos. En aquest sentit s'articula un òptica local (Newhanm a Regne Unit), provincial (New Brunswick al Canadà) i nacional (Itàlia i Portugal). De la mateixa manera les pràctiques estudiades fan referència a realitats amb trajectòries històriques, socials, econòmiques i culturals molt diferents. Aquest fet suggereix l'existència de múltiples alternatives a l'hora d'abordar l'escolarització inclusiva de l'alumnat. A través de l'exposició dels casos objecte d'anàlisi, s'identifiquen claus significatives i inspiradores que serviran per a planificar i implementar polítiques educatives i mesures concretes adaptades a la realitat espanyola. Així mateix es recull una sèrie de conclusions generals que esbossen les línies o àmbits d'intervenció prioritària"
No hay comentarios en este titulo.