Superación del absentismo escolar en contextos vulnerables : aportaciones desde un centro de educación complementaria / Igor Ibarrondo Ulesi [Recurs electrònic]
Tipo de material: ArtículoDescripción: 1 pdf., 20 pRecursos en línea: En: Zerbitzuan, 82, abril 2024 p. 109-125Resumen: "L'absentisme escolar és una de les principals vulneracions del dret a l'educació que segueix present en els nostres centres escolars. La literatura reconeix la complexitat i multidimensionalitat del fenomen i la seva relació amb altres conceptes com l'abandó, la desafecció o el desenganxament escolar. L'objectiu d'aquest article és analitzar, en un context d'alta vulnerabilitat, la conducta absentista i els factors que incideixen en ella, incloent-hi la perspectiva de l'alumnat. Per a això, es desenvolupen dos estudis complementaris. Els resultats apunten a la importància d'analitzar la conducta absentista per a orientar la intervenció, considerant que pot ser de diferents tipus, posant el focus en l'exclusió escolar i, particularment, en les interaccions entre alumnat i professorat."Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Articles de revista | Biblioteca General i de Referència Biblioteca digital | Educació | 371.52 Digital (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | BGR24072471 |
Navegando Biblioteca General i de Referència estanterías, Ubicación en estantería: Biblioteca digital, Colección: Educació Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
"L'absentisme escolar és una de les principals vulneracions del dret a l'educació que segueix present en els nostres centres escolars. La literatura reconeix la complexitat i multidimensionalitat del fenomen i la seva relació amb altres conceptes com l'abandó, la desafecció o el desenganxament escolar. L'objectiu d'aquest article és analitzar, en un context d'alta vulnerabilitat, la conducta absentista i els factors que incideixen en ella, incloent-hi la perspectiva de l'alumnat. Per a això, es desenvolupen dos estudis complementaris. Els resultats apunten a la importància d'analitzar la conducta absentista per a orientar la intervenció, considerant que pot ser de diferents tipus, posant el focus en l'exclusió escolar i, particularment, en les interaccions entre alumnat i professorat."
No hay comentarios en este titulo.